Aminozuren die je energie een boost geven

Aminozuren spelen een essentiële rol in de manier waarop het lichaam functioneert. Aminozuren kunnen natuurlijk geproduceerd worden door het lichaam of zijn aanwezig in producten die rijk zijn aan eiwitten zoals vlees, vis, zuivelproducten, verscheidene groenten en granen. Een verhoogde energie is onder veel fitnessfanaten een must, maar ook voor mensen die misschien dagelijks te maken hebben met stress en daarom vermoeid zijn. De volgende supplementen kunnen je de energieboost verschaffen die je nodig hebt of het je nou helpt bij je fitnessroutine of je dagelijkse werkzaamheden.

Glutamine

Glutamine is een stofje dat in grote concentratie in de spieren voorkomt en populair als een supplement dat energie geeft. Het helpt je niet alleen tijdens je fitnessroutine aan energie, maar stimuleert ook het herstel en de groei van de spieren. Voor de beste resultaten wordt een dosering tussen 500 en 1500 miligram per dag aangeraden.

Glycine

Glycine is een aminozuur die voornamelijk wordt gebruikt om de spieren te ontwikkelen, maar helpt ook glucose omzetten in energie. Nog een voordeel voor sporters is dat het de productie creatine verhoogd waardoor je langer en harder kan trainen. Grote hoeveelheden glycine zijn terug te vinden in de spieren, huid en spierweefsels. Voor een optimaal resultaat wordt een dosering aangeraden van 1 tot 2 gram 30 tot 60 minuten voor de training.

Taurine

Taurine is te vinden in vlees, vis en moedermelk. Het een populair bestanddeel geworden van veel energydrinks. Hiernaast is het ook te verkrijgen in de vorm van supplementen als capsule of in poedervorm. Het is veilig een dosering aan te houden tot een maximum van 3000 miligram per dag.

, , , , , , ,