Slank met L-Carnitine

Gebruik
L-Carnitine en L-lysine (dat de hoeveelheid Carnitine in het lichaam vergroot) kunnen het proces van vetverbranding in het lichaam opvoeren. Ook staan de supplementen erom bekend dat ze het energiepeil opvoeren en het lichaam daardoor sneller van vermoeidheid na een zware training ontdoen. Carnitine kan tot slot ook worden gebruikt naast een dieet waarbij het functioneert als onderdrukker van het hongergevoel.

Voeding met Carnitine
L-Carnitine komt veel voor in vlees en dierlijke producten. De beste bron voor carnitine is rood vlees, maar ook kip, kalkoen en dierlijke producten zoals melk en kaas bevat wat carnitine. Ook kabeljauw bevat carnitine. Overigens vormen omega-3 en carnitine een goede combinatie. Visolie zou de effectiviteit van carnitine nog eens vergroten. Fruit en groente bevatten nagenoeg niks aan carnitine behalve avocado’s.  

Dosering
Als Carnitine gebruikt wordt voor afvallen wordt er een dosering van 1,000 tot 2,000 milligram gebruikt. Hierbij kan de carnitine het best worden ingenomen op 2 momenten van de dag na de maaltijd waarbij de voorkeur uitgaat na het ontbijt en de lunch. Een goede indicatie of het product goed werkt, is dat men zich na het gebruik over een periode zich energieker voelt.

Let op!
Carnitine is niet schadelijk voor het lichaam, maar neem voor gebruik wel contact op met een arts of diëtist. Met name mensen met diabetes en nier- of leverziektes kunnen het beste in overleg met hun arts en diëtist gaan voor het gebruik van carnitine.